בלוג NightOfTheLivingJews.com

מהי טנטרה? מבט מקיף על המנהג העתיק

מהי טנטרה? מבט מקיף על המנהג העתיק

583 מילים

טנטרה היא תרגול רוחני עתיק שנמצא במסורות הינדיות ובודהיסטיות, שמתעלה על בינאריות מסורתית. המילה טנטרה עצמה נגזרת משתי מילים בסנסקריט – טנוטי, שמשמעותה הרחבה או שחרור, וטריאטי, שמשמעותה שחרור. טנטרה היא מערכת מקיפה המשלבת מגוון רחב של פילוסופיות, פרקטיקות וטקסים. היא חורגת מעבר לקיום מצוות טקסיות גרידא, ובמקום זאת מתמקדת בזרימה החופשית של האנרגיה בגופו ובנפשו של האדם – מה שמכונה לעתים קרובות "אנרגיית הצ'אקרות".
www.sexdribble.com

טנטרה היא שילוב מורכב של טקסים פיזיים, דוקטרינות רוחניות, תורות, עבודת נשימה, תנוחות גוף ומדיטציה. בעוד שהוא קשור בדרך כלל לצורות פיזיות איטיות ואינטימיות של יוגה, התרגול מספק גישה עמוקה ורבת פנים למימוש רוחני. על ידי חיבור האדם למקור אנרגיה אלוהי שמתעלה על דוקטרינות דתיות מסורתיות, טנטרה פועלת לחידוש האנרגיה הפיזית והנפשית, מתן איזון והרחבת התודעה. זהו גם תרגול חושני להפליא המקדם את המודעות למגע, נשימה ואנרגיה בגופם של בני הזוג כדי לעודד אינטימיות רוחנית ופסיכולוגית עמוקה יותר.

מאמר זה יספק סקירה מקיפה של הדיירים העיקריים של טנטרה, יציג את הסוגים השונים של טנטרה, ויסביר כיצד לשלב את התרגול בחייכם.

עיקרי הטנטרה
טנטרה מציעה דרך לשחרור רוחני ומבוססת על הרעיון של הדגשת התודעה והחוויה האינדיבידואלית על מנת לגשת לאלוהי שבתוכו. היא פועלת לחיבור מחדש שלנו לנשמה שלנו, ולמקור האוניברסלי של אנרגיה וחיים. אנרגיה, רטטים ותשוקות נתפסים כמחוברים זה לזה ומאמינים שהם יכולים לשפר או לעכב את האדם מלהשיג הארה רוחנית. לכן, טנטרה פועלת כדי לספק לאדם את הכלים לזהות, להשתלט ובסופו של דבר להפוך כל אנרגיה שלילית לאנרגיה מעצימה – נושא משותף לתרגולים רוחניים רבים.

כדי לעשות זאת, טנטרה מקדמת את ההבנה של הקשרים הפיזיים, הרגשיים והרוחניים הקיימים בין הפרט לבין היקום. זה כולל אימוץ האינדיבידואליות של האדם, עבודה לקראת התמוססות פחדים, ופיתוח תחושה גדולה יותר של קבלה עצמית.

טנטרה גם מעודדת אנשים להיות מודעים לאנרגיית כוח החיים שלהם – הידועה בשם פראנה – אשר נקשרה למושגים מזרחיים של יין ויאנג. מאמינים שניתן לחזק את זרימת האנרגיה הזו באמצעות תהליך של ניקוי, איזון, ריפוי והתעוררות.

סוגי טנטרה

כשמדובר בטנטרה, ישנם שלושה סוגים עיקריים: מסורתית, ניאו-טנטרה וטנטרה מתקדמת. טנטרה מסורתית מתמקדת בפרקטיקות מדיטטיביות כמו קונדליני יוגה, צורה מעודנת יותר של יוגה המסייעת לעורר את האנרגיה המצויה בבסיס עמוד השדרה. זה כולל גם שירה של מנטרות, הדמיות וטקסי חניכה.

ניאו-טנטרה, המכונה לעתים טנטרה מודרנית, מתמקדת במתן כלים מוחשיים לאדם שיעזרו לרומם את ההיבט הפיזי של הרוחניות, תוך כדי עבודה לקראת אימוץ צדדים חושניים ורגשיים. עיסוק בפעילויות אינטימיות כמו עיסוי, צליל או תנועה יסייע להעמיק את הקשר של האדם לעצמו וגם יאפשר הרפיה וריפוי.

לבסוף, טנטרה מתקדמת צוללת עמוק עוד יותר בכך שהיא מעודדת את האדם למצוא את הקשר הרוחני בין כל החיים, הן ברמה האוניברסלית והן ברמה האישית. כדי לעשות זאת, טנטרה מתקדמת מתמקדת רבות בשימוש בצליל וברגש כדי לשחרר ולשחרר אנרגיות הקיימות בגוף, מה שמאפשר תרגול מוגבר של מדיטציה והגעה לגבהים רוחניים.

שילוב טנטרה בחייך

על מנת באמת לקצור את היתרונות של טנטרה, חשוב לזהות אילו תרגולים יתאימו ביותר לחיים שלך. אתה יכול להתחיל לעשות זאת על ידי קריאה על סוגים שונים של טנטרה והיכרות עם מנטרות מסורתיות, מוסיקה, חזותיים הקשורים לתרגול.

אם אתם רוצים גישה פיזית יותר, כדאי לנסות כמה תנוחות יוגה או תרגילי נשימה. כמו בכל תרגול, אלה יהפכו קלים ויעילים יותר ככל שתעשה אותם יותר. אם אתה מתחיל, לעשות לפחות 10 דקות ביום יכול להיות דרך מצוינת לבנות בהדרגה את התרגול שלך.

כשמדובר בטנטרה, מגע הוא חשוב מאוד. זה יכול להיעשות לבד או באמצעות תרגול שותף. אחד הדיירים העיקריים של טנטרה הוא להיות מודע לגוף שלך ואת האנרגיה המחברת אותך לבן הזוג שלך. לקחת את הזמן לחוות באופן מלא את התחושות שמגע יכול להביא יכול להיות מעצים להפליא; זוהי דרך מצוינת ללמוד יותר על עצמך ועל השותף שלך.

לבסוף, חשוב לוודא שכל הטקסים שאתם מכניסים לתרגול שלכם

בלוג NightOfTheLivingJews.com כתבות נוספות

נערות ליווי: האמת שלא סופרה מאחורי המקצוע

נערות ליווי: האמת שלא סופרה מאחורי המקצוע

נערות ליווי, הידועות גם כנערות ליווי או עובדות מין, היו נושא למחלוקת וקסם במשך מאות שנים. הם הוצגו בצורות שונות של מדיה, מסרטים ועד ספרים,…

איפא: לחקור את הפנינה התרבותית של ישראל

איפא: לחקור את הפנינה התרבותית של ישראל

ממוקם באזור הצפוני של ישראל, חיפה היא עיר תוססת ומגוונת כי לעתים קרובות מתעלמים על ידי עמיתיה הפופולריים יותר, כגון תל אביב וירושלים. עם זאת,…

הבנת המורכבויות והמציאות של עבודת מין: מדריך מקיף

הבנת המורכבויות והמציאות של עבודת מין: מדריך מקיף

עבודת מין היא מקצוע שלא הובן כהלכה וסטיגמה במשך מאות שנים. זוהי תעשייה מורכבת ורבת פנים הכוללת חילופי שירותי מין או הופעות תמורת כסף או…