בלוג NightOfTheLivingJews.com

עשה זאת בעצמך עבור ויקיפדיה: כיצד לתרום ביעילות לאנציקלופדיה המקוונת הגדולה בעולם

עשה זאת בעצמך עבור ויקיפדיה: כיצד לתרום ביעילות לאנציקלופדיה המקוונת הגדולה בעולם

646 מילים

בעידן הדיגיטלי הנוכחי, אין זה מפתיע שהאינטרנט הפך למקור המידע שלנו על כמעט כל דבר. וכשמדובר בידע, ויקיפדיה היא ללא ספק האנציקלופדיה המקוונת הפופולרית והנפוצה ביותר. עם למעלה מ -55 מיליון מאמרים ב -317 שפות, זה הפך לפלטפורמה ללכת לאנשים ללמוד על מגוון רחב של נושאים. עם זאת, מה שרוב האנשים לא יודעים הוא שוויקיפדיה היא מאמץ משותף, המסתמך על תרומות של מתנדבים מרחבי העולם. משמעות הדבר היא שלכל מי שיש לו גישה לאינטרנט יש את היכולת להוסיף, לערוך או לעדכן מידע בוויקיפדיה, מה שהופך אותה לאחת מפלטפורמות ה"עשה זאת בעצמך" הגדולות והחזקות ביותר שיש.

אם אתה מישהו שאוהב לרכוש ולשתף ידע ויש לו תשוקה לכתיבה, אז להיות תורם ויקיפדיה הוא פרויקט DIY המושלם בשבילך. לא רק שתתרום לעושר הידע הזמין באינטרנט, אלא גם תחדד את כישורי הכתיבה שלך ותלמד דברים חדשים בתהליך. בפוסט בבלוג זה, אנו ניקח אותך דרך היסודות של תרומה לוויקיפדיה ונדריך אותך כיצד להפיק את המרב ממאמץ DIY זה.

הבנת היסודות של ויקיפדיה

לפני שנצלול לתוך תהליך התרומה לוויקיפדיה, חיוני להבין את עקרונות הליבה של פלטפורמה מקוונת זו. למרות נוכחותה בכל מקום, ויקיפדיה פועלת על פי כמה עקרונות בסיסיים שעזרו לבסס את אמינותה ומהימנותה. עקרונות אלה משמשים גם כבסיס לכל מי שמעוניין להפוך לתורם לוויקיפדיה.

1. נקודת מבט נייטרלית (NPOV): תוכן ויקיפדיה צריך להיכתב מנקודת מבט נייטרלית. משמעות הדבר היא כי כל נקודות המבט על נושא צריך להיכלל, וכל נקודת מבט צריכה להיות מטופלת באופן שווה ללא כל שפה מוטה או קידום מכירות.

2. מקורות מהימנים: התוכן בוויקיפדיה מבוסס על מקורות מהימנים, המוגדרים כחומרים שפורסמו עם מוניטין של בדיקת עובדות ודיוק. זה מבטיח שהמידע בוויקיפדיה מדויק וניתן לאימות.

3. אין מדיניות מחקר מקורית: אחד מקווי המדיניות המרכזיים של ויקיפדיה הוא שהיא אינה מאפשרת לפרסם שום מחקר מקורי. משמעות הדבר היא שכל המידע בפלטפורמה חייב להגיע ממקורות אמינים ולא מדעות אישיות או פרשנויות של תורם.

עכשיו, כשיש לנו הבנה בסיסית של עקרונות ויקיפדיה, בואו נסתכל על השלבים להפוך לתורם לוויקיפדיה.

שלב 1: יצירת חשבון

הצעד הראשון להפוך לתורם בוויקיפדיה הוא ליצור חשבון משתמש. חשבון זה יהיה הזהות שלך בפלטפורמה, ומומלץ להשתמש בשמך האמיתי כדי לבסס אמינות ולבנות אמון עם משתמשים אחרים. יצירת חשבון היא פשוטה וניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתור "צור חשבון" בפינה השמאלית העליונה של דף הבית.

שלב 2: הכר את הממשק של ויקיפדיה

ברגע שיש לך את החשבון שלך, חיוני להכיר את הממשק של ויקיפדיה. האתר אולי נראה מהמם בהתחלה, אבל קל יחסית לנווט בו ברגע שאתה מבין את העניין. חקור את דף הבית ולחץ על מאמרים שונים כדי לראות כיצד הם מאורגנים ומעוצבים.

שלב 3: זיהוי מאמר שיש לתרום לו

בתור מתחיל, עדיף להתחיל על ידי עריכת מאמרים קיימים ולא ליצור חדשים. זה ייתן לך הבנה טובה יותר של איך ויקיפדיה עובדת ואת סגנון הכתיבה הנדרש. בחר נושא שמעניין אותך או שיש לך ידע עליו ועבור על המאמר כדי לראות אם יש מידע חסר או מיושן שאתה יכול לתרום לו.

שלב 4: עריכה או יצירה של תוכן

לאחר שזיהיתם מאמר לתרום לו, לחצו על כפתור "עריכה" בפינה השמאלית העליונה של המאמר. פעולה זו תפתח את ממשק העריכה, שבו תוכל להתחיל להוסיף או לעדכן מידע. זכור לעקוב אחר עקרונות ויקיפדיה ולהשתמש במקורות אמינים כדי לגבות את העריכות שלך.

שלב 5: השתמש בדף השיחה כדי לתקשר עם משתמשים אחרים

דף השיחה הוא המקום שבו משתמשים דנים בשינויים ושיפורים במאמר. אם אתה מבצע עריכות משמעותיות, תמיד מומלץ לתקשר עם משתמשים אחרים כדי לאסוף את דעותיהם ולטפל בכל חשש שיש להם.

טיפים לתורמים בוויקיפדיה DIY

עכשיו שאתם יודעים את היסודות, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להפיק את המרב מחוויית ה-DIY שלכם בוויקיפדיה.

1. הימנעו מהטיה וניגודי אינטרסים: כפי שהוזכר קודם לכן, תוכן ויקיפדיה צריך להיכתב מנקודת מבט ניטרלית. לכן, חיוני להימנע מכל הטיה או ניגודי אינטרסים בעת התרומה. אם יש לך קשר אישי לנושא או שאתה עובד בחברה שהיא נושא המאמר, עדיף לחשוף אותו ולאפשר למשתמשים אחרים לסקור את העריכות שלך.

2. עקוב אחר מדריך הסגנון של ויקיפדיה: לוויקיפדיה יש מדריך ספציפי של סגנון המתאר את הנחיות העיצוב, האיות והדקדוק שיש לעקוב אחריהן. חיוני לציית להנחיות אלה כדי לשמור על עקביות ולהבטיח שהתוכן שלך יתקבל על ידי משתמשים אחרים.

3. היו פתוחים ל

בלוג NightOfTheLivingJews.com כתבות נוספות

אמנות האהבה העצמית: הבנת אוננות והמיתוסים שלה

אמנות האהבה העצמית: הבנת אוננות והמיתוסים שלה

אוננות, הידועה גם בשם הנאה עצמית, גירוי עצמי, או סיפוק עצמי, היא גירוי מיני של איברי המין של האדם להנאה. למרות הנוהג הנפוץ שלה, נושא…

לחקור את עולם נערות הליווי: מבט מקיף על המקצוע השנוי במחלוקת

לחקור את עולם נערות הליווי: מבט מקיף על המקצוע השנוי במחלוקת

עולם נערות הליווי כבר מזמן נושא של קסם ומחלוקת. זהו מקצוע שהיה אפוף מסתורין, לא מובן על ידי רבים ולעתים קרובות מושמץ על ידי החברה.…

נערות ליווי הן אנשים המספקים שירותי חברות ללקוחות לתקופה שנקבעה מראש. למרות הרעיון של שכירת נערת ליווי כבר סטיגמה נרחבת ולא מובנת, תעשיית הליווי נותרה עסק גדול ומשגשג ברחבי העולם.

נערות ליווי הן אנשים המספקים שירותי חברות ללקוחות לתקופה שנקבעה מראש. למרות הרעיון של שכירת נערת ליווי כבר סטיגמה נרחבת ולא מובנת, תעשיית הליווי נותרה עסק גדול ומשגשג ברחבי העולם.

מקצוע הליווי, שמקורו כשירות לגברים עשירים ומשפיעים, התפתח עם השנים, ופונה לקהל לקוחות מגוון של גברים ונשים כאחד. בעוד תעשיית הליווי נתקלה בחלק לא מבוטל…